ר"ע אלעד ישראל פרוש: "עמדתי בבית המשפט ובכיתי" • האזינו

דוד לזר 1 Comment on ר"ע אלעד ישראל פרוש: "עמדתי בבית המשפט ובכיתי" • האזינו
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט עשה היום (רביעי) סוף לסאגת הסמינרים בעיר אלעד: לאחר כ- 7 שעות של דיונים בבית המחוזי בירושלים בעקבות העדר קבלת בנות לסמינרים, בית המשפט עושה סוף לפרשה.

על פי פסק הדין – גובש מתווה פשרה שעל פיו יפעלו שני הסמינרים בעיר, סמינר 'דרכי חנה' – זלזניק וסמינר 'לדעת חכמה' וכל הבנות שטרם התקבלו – ישובצו בשני הסמינרים על פי הקריטריונים שנקבעו במתווה. כמו"כ בשנה הבאה יפעלו הסמינרים כבתי ספר אזוריים.

הערב (רביעי) שוחח ראש עיריית אלעד ישראל פרוש ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' ואמר כי "אחרי 9 שעות של דיונים, אני שמח שבית המשפט הבין שכל תיכון סוחב לצד שלו והוא גם הבין שישנם 2 גופים שרוצים לטובת העיר, משרד החינוך ועיריית אלעד ושאם שניהם יעבדו יחד – זה יועיל כולם".

פרוש סיפר כי "יצאתי לפני כמה דקות מבית המשפט בסיפוק, אתה רואה את ללום מחייך ואת כל הצדדים מחייכים, בית המשפט הבין ש'בית יעקב' זה רק סימפטום, וצריך שיהיה אבא לדבר הזה, ובעזרת ה' השנה תתחיל בראשון ל9".

פרוש נשאל האם דין כל הארץ כדין אלעד וענה כי "אוי יהיה לנו אם נשווה בין עיר לעיר ובין בית ספר לבית ספר, יש את גדולי ישראל, רבנים ואנשי מוסדות שהם יחליטו כל דבר לגופו של ענין. אני מתכונן ביום שאחרי להקים צוות היגוי וללכת יחד לגדולי ישראל מבלי לשאול אף אחד מתושבי העיר".

"בכל הערים יש יותר מ2 בתי ספר, אלעד זו עיר בשטח מצומצם ולכן יש רק 2 בתי ספר, אתה יכול לקרוא לבית הספר 'אזורי' או במילים אחרות, תכלס, רק באלעד יש 2 בתי ספר ובמקרה יש 2 אזורים, עליון ותחתון. נעשה הגרלת שיבוצים והעירייה תעזור".

מדוע נדרשים שני סמינרים בעיר אלעד, מה רע באחד? "גם משרד החינוך הבין בשנה שעברה שאי אפשר עם סמינר אחד, תיכון אחד מיצר מיד הרבה כוח וחייבים 2 תיכונים, אתה לא יכול לרכז הרבה בנות יחד ולעשות יותר מידי כיתות בעיר, והדבר יגרום לתיכונים פרטיים שיפתחו בעיר. אני מבטיח, כל בת תמצא את מקומה".

"אני לא רוצה לפרט, יש הסכמה ברורה, בית המשפט קיבל את ההחלטה, ואני שמח שכבר שאלו את חלק מגדולי ישראל וברכו על המהלך".

פרוש סיפר כי "הלכתי לישון הלילה ב-5 וקמתי ב6:30 היום, באתי לבית המשפט והתחלתי לבכות בפני השופטים, 'יש לי עיר ואני רוצה לבנות ולעשות טוב', הרגשתי שכולם מבינים אותנו ושצריך להיות משהו חדש, את המתווה עשינו כבר לפני 10 ימים עם משרד החינוך. רק עכשיו העבודה החלה, ביטלתי נסיעה לחו"ל כי יש עדיין הרבה בנות ממקומות אחרים שצריכות סיוע".

האזינו לראיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות